Toekomst tijdschrift Playboy onzeker
Het Playboy tijdschrift verdwijnt. Althans, hierop zinspeelt het bedrijf na het overlijden van oprichter Hugh Hefner. Het bedrijf van de in september overleden Hefner moet beter gaan presteren.
Blote dames
De oplagen van het tijdschrift zijn in de afgelopen veertig jaar flink gedaald. De aantallen liepen terug van 5,6 miljoen naar vijfhonderdduizend. Het tijdelijk stoppen met het plaatsen van foto’s blote dames, en het terugschroeven van het aantal uitgaven van tien naar zes per jaar mochten niet baten. Het bedrijf moet voor het uitgeven van de Playboy jaarlijks $7 miljoen toeleggen.
Ben Kohn, topman bij Playboy Enterprises tegenover de Wall Street Journal: „Dit jaar zullen we onszelf omvormen van een mediabedrijf naar een merkenmanager.” Kohn is er niet van overtuigd dat het papieren tijdschrift in de toekomst de beste manier zal zijn voor het communiceren met de klant.
Hugh Hefner
Zelfs als het tijdschrift binnenkort verdwijnt hoeven ze zich bij Playboy voorlopig nog geen zorgen te maken over het voortbestaan van het imperium. Er komt nog genoeg geld binnen door de licentie op de naam Playboy en het bekende Playboy-konijn.
Hugh Hefner heeft er bij de verkoop van zijn aandelen voor gezorgd dat het tijdschrift in ieder geval tot aan zijn dood zou bestaan. De ultieme playboy overleed op 91-jarige leeftijd in zijn Playboy Mansion.