Djoeke en Fenno zijn millennial talententrainers!
Captain Talent heet de nieuwe agency die millennials binnen bedrijven op vernieuwende wijze traint, inclusief speeddaten en meditatie.
Founding father en mother
Zij houdt van confetti en glitter, hij van yoga en rijsttafels en samen houden ze van al het talent uit iemand halen dat erin zit, ,,en dat is vaak zo veel meer dan diegene denkt!” Talententrainers Fenno Verdaasdonk (34) en Djoeke Geijs (29) zijn de trotse founding father en mother van Captain Talent, de Millennial Training Agency die sinds deze week een zelfontwikkelde methodiek en trainingen aanbiedt aan corporate bedrijven, overheidsinstellingen en NGO’s en hun young professionals. Hun doel: alle talenten ontdekken van de millennialwerknemers, ,,zodat ze echt het verschil kunnen maken en kunnen waarmaken waarvoor ze zijn aangenomen.”
Twee echte
Hij is creatief strateeg met een corporate verleden die graag mensen inspireert en projecten aanzwengelt, zij is cultuurtrainer en creatief producent die nieuwsgierig als ze is, overal onbevangen ingaat. Ja, twee echte millennials, lachen ze, ,,niet bang om op onze bek te gaan en bewust van het feit dat dingen anders kunnen.”
Cappuccino enzo
Het afgelopen jaar hebben de twee vele cappuccino’s in het Volkshotel gedronken, daar zit hun kantoor, en gepraat, nagedacht en af en toe ook flink gediscussieerd om zo tot hun Captain Talent te komen. ,,En het is gelukt, we zijn supertrots!”
M-woord
Al herkent Word-spellingscheck het nog altijd niet en verschijnt het rode lijntje linea recta onder de tien letters, het woord millennial is niet meer weg te denken anno 2018, en ook de millennial zelf niet. Niet weer het M-woord, verzuchten sommige mensen wanneer ze het woord weer ergens horen of lezen, weet Fenno, die tien jaar geleden al afstudeerde op de millennial en het woord dus al zo’n triljoen keer heeft gebruikt. Tja, haalt hij zijn schouders op, ,,ze kunnen er maar beter aan wennen, want we gaan nergens heen.”
Baanhoppen
Figuurlijk dan, letterlijk juist wel, want millennials houden niet alleen van reizen, maar ook van ‘baanhoppen’. Waar onze (groot)ouders speldjes kregen wanneer ze 25 jaar bij hetzelfde bedrijf werkten, wisselen millennials het liefst elke twee jaar van baan, ook omdat ze niet helemaal vinden bij die ene werkgever wat ze gehoopt hadden. En daar komt Captain Talent om de hoek kijken, ,,want dat kan anders.”
Eigen wijze
Hun trainingen zijn allesbehalve voorspelbaar of saai en van alles wordt uit de kast gehaald om de talenten van de young professionals slash millennials te ontdekken. Van speeddaten tot theaterspel en zelfs meditatie, ,,net wat anders dan anders.” Het goed bevriende tweetal heeft een realistische methodiek ontwikkeld waarbij de talenten van de young professionals op eigen wijze naar boven komen. Bij hen geen ‘je bent extravert, dus kleurtje geel, dus je moet iets doen in de sales’, lichten ze toe, ,,maar alles draait bij ons om zelfonderzoek en zelf bepalen waar die kleur geel voor staat.”
Van nu
Het is lastig om zo’n methodiek uit te leggen, vervolgen ze, ,,maar we denken dat onze trainingen een stuk vernieuwender en meer van nu zijn.” En ja, ook omdat ze zelf millennials zijn, ,,veel van die wetenschappelijke testen worden uitgevoerd door vijftigplussers en niets ten nadele van hen, maar zij weten niet echt wat in een millennial omgaat, en wij wel.”