Grote storing bij ABN-Amro
Update
De storing is weer voorbij. Door een storing hebben klanten van ABN AMRO woensdagavond urenlang niet kunnen internetbankieren of via de mobiele telefoon hun bankzaken kunnen regelen. De storing trof klanten in het hele land, aldus een woordvoerder van ABN AMRO.
Tijdens de storing werden betalingen niet direct uitgevoerd. Ze bleven in behandeling staan. Daardoor ontstond een wachtrij aan betalingen die handmatig is weggewerkt.
Na het ontstaan van de storing aan het begin van de avond adviseerde de bank klanten betalingen niet voor een tweede keer te doen.
Toch is dat in een aantal gevallen wel gebeurd, legt een woordvoerder van de bank uit. ,,In de meeste gevallen wordt het geld vanzelf teruggestort. Zeker als het gaat om online betalingen via iDEAL naar bekende webshops. Als dat na 48 uur nog niet is gebeurd, adviseren wij contact op te nemen met de bank."
Oorspronkelijk bericht
Door een storing kunnen klanten van ABN AMRO niet internetbankieren of via de mobiele telefoon hun bankzaken regelen. Een woordvoerder van de bank laat weten dat de storing omstreeks 18.45 uur begon en dat deze klanten in het hele land treft.
Oorzaak onbekend
„Over de oorzaak kunnen we nog niks zeggen, we werken hard aan een oplossing", aldus de woordvoerder. Betalingen worden niet direct uitgevoerd. Ze blijven in behandeling staan. Via Twitter adviseert de bank cliënten betalingen niet voor een tweede keer te doen.
De bank kan nog geen inschatting maken hoe lang het nog duurt tot de storing is opgelost.
Op dit moment is er een storing met iDEAL-betalingen en met overboekingen. Betalingen worden niet direct uitgevoerd, maar blijven in behandeling staan. We zijn het probleem aan het onderzoeken. Geef betalingen geen 2e keer op. Sorry voor het ongemak. We houden je op de hoogte. pic.twitter.com/LEEarO6VWP
— ABN AMRO (@ABNAMRO) December 27, 2017