5 procent van postpakketten niet bezorgd door drukte
Na de gekte tijdens Black Friday worden er deze week massaal inkopen gedaan voor Sinterklaas. Dit heeft tot gigantische drukte geleid bij PostNL. 5 procent van de pakketjes die dinsdag bezorgd zouden moeten zijn, zal pas woensdag bij de ontvanger binnenkomen.
Een woordvoerder van PostNL laat aan de NOS weten dat het om ongeveer 50.000 pakketten gaat en dat het bedrijf de vertraging in de aankomende dagen gaat inhalen. Naar verwachting is de opstopping dit weekend verholpen.
Er zijn veel pakketten onderweg. Houd daarom rekening met langere wachttijden bij de klantenservice en Webcare. We doen ons best om je z.s.m. te woord te staan.
📲 Check https://t.co/rFOXwS8AFj of de PostNL-app voor actuele statusinfo. Toch een vraag? Stuur dan je 3S-code mee. pic.twitter.com/4zKegeZSwM
— PostNL (@PostNL) November 28, 2017
Alle hens aan dek
PostNL doet haar uiterste best om de gigantische toestroom van pakketten in goede banen te leiden. Zo zijn de sorteertijden verruimd en wordt kantoorpersoneel ingezet om de sorteerders te helpen. De bezorger laat verder via radiospotjes en internet weten dat consumenten op tijd hun bestellingen moeten doen om de kans op ongewenste vertragingen te voorkomen.
Explosieve groei
Het aantal verstuurde pakketten is in Nederland de laatste jaren aan een gigantische opmars bezig. Dit blijkt uit een onderzoek van de Autoriteit Consument en Markt. Ook de omzet van webwinkels zit in de lift.
De drukste dagen van het jaar voor de Nederlandse pakketsorteerders zijn vandaag, morgen en 19 en 20 december als Nederland massaal kerstinkopen thuis laat bezorgen. Waarschijnlijk wordt op een van deze vier dagen een record verbroken. Het oude record is van vorig jaar. In de week voor Kerstmis 2016 werden er zo’n 5,5 miljoen pakketten door PostNL verwerkt.