KLM breidt klantenservice uit met WhatsApp
Bij KLM weten ze heel goed hoe ze klanten moeten bedienen. Het is dan ook geen grote verrassing dat de luchtvaartmaatschappij het eerste bedrijf van Nederlandse bodem is dat WhatsApp als officieel communicatiekanaal kan toevoegen aan haar servicekanalen.
KLM krijgt een vinkje achter de naam, wat betekent dat ze een door WhatsApp geverifieerd account hebben. Zo weten klanten zeker dat ze met KLM te maken hebben.
Geen reclames
Je hoeft overigens niet bang te zijn dat de luchtvaartmaatschappij je gaat spammen of allerlei reclames op je afvuurt, ze gebruiken WhatsApp puur voor een-op-eencommunicatie met hun klanten, vertelt Pieter Groeneveld van KLM aan NRC.
Hartstikke handig voor jou als klant, want mocht je vlucht vertraagd zijn of vanaf een andere gate vertrekken, dan kan KLM je dat laten weten via WhatsApp. Je kunt er ook voor kiezen je boekingsbevestiging en je boardingpass via WhatsApp te ontvangen.
KLM is dus het eerste Nederlandse bedrijf dat instapt in de testfase van WhatsApp, dat met het officieel toetreden van bedrijven een verdienmodel wil creëren. Wat dat precies inhoudt, is nog niet bekend.