Paspoortdrama geen incident
Jamie verloor haar paspoort bij de bagagecontrole op Schiphol, zo schreef Metro eerder deze week. Uit de vele Facebookreacties op haar verhaal blijkt dat ze bij lange na niet de enige is met een negatieve ervaring met de veiligheidscontroles.
Marianne Visser
„Wij zijn ook onze paspoorten kwijtgeraakt die in een bakje lagen bij Schiphol. Ik merkte het meteen en begon te schreeuwen. En ja hoor, een man haalde onze paspoorten uit zijn zak.”
Pim Knopper
„Van de zomer mijn tablet kwijtgeraakt bij de bagagecontrole. Voor me was een vrouw met een baby in een draagband. Die vrouw kon niet gescand worden en moest gefouilleerd worden door een vrouw. Het duurde even voordat die er was. Moest ik op wachten. Al die tijd lagen mijn bakken onbeheerd op de band. Gelukkig had ik mijn reispapieren, geld, paspoort en fotocamera nog! Tablet foetsie. Ik heb wel aangifte gedaan. Na week reactie: het onderzoek is gestopt. Controle schandalig slecht georganiseerd. Niemand is verantwoordelijk voor jouw spullen die je verplicht in de bakken moet doen en waar je niet meer bij kan. Iedereen kan aan het einde van de band bij alle bakken komen. Geen enkel toezicht!”
Jan Willem Aarts
„Wat een sukkels van de beveiliging en Marechaussee. Lijkt op pure onwil. Daar staan ze op Schiphol om bekend, ik heb er jaren gewerkt.”
Angelique Hoogeveen
„Pfff, ik begrijp haar stress volkomen. Toen ik met mijn kind samen reisde, dat toen net één jaar oud was, had ik het ook. Mijn buggy moest apart en mijn tablet, net als m’n voeding voor de kleine, moest ook apart. En dan nog de handbagagetas. In totaal dus drie bakken en een buggy en ze staan je een partij schapig aan te kijken daar! En dan nog een huilend kind, want de kinderwagen moest allemaal maar snel snel en daardoor stond mijn kind naast me aan me been te huilen. En dan nog boos worden omdat ik een energyblikje per ongeluk had laten zitten in mijn tas. Ik raakte ook lichtelijk geïrriteerd door die lui daar! Ik snap de extra beveiliging, hoor. Als er opeens een bom in het vliegtuig zit, hoor je de mensen klagen dat het niet beter gecontroleerd had kunnen worden. Maar een extra helpende hand voor dit soort zaken zou soms wel handig zijn, zeker voor de mensen die reizen met kinderen.”
Jessica Gajadien
„Wat bizar dat ze er zo mee omgaan! Dankzij de beveiliging daar hebben wij ook onze vlucht gemist en een nieuwe moeten betalen drie weken geleden. Maar ook hier werd de schuld op ons geschoven.”
Samantha Vredebregt
„Ik weet voor 99 procent zeker dat dit niet verzonnen is. Heb het zelf meegemaakt, weliswaar zeven jaar geleden, maar blijkbaar gebeurt het dus nog steeds!!!!!”
Glenn Harleman
„Lijkt precies op mijn verhaal! Ook bij mij weinig/geen medewerking van het personeel daar.”
Marja Bokhorst
„En zo ben ik mijn iPhone ‘kwijtgeraakt‘.”
Jay Tromp
„Heb hetzelfde gehad met mijn boardingpass, maar die kun je dan gelukkig nog opnieuw laten afdrukken!”
Schiphol heeft inmiddels persoonlijk contact opgenomen met gedupeerde Jamie om de zaak af te handelen.