Irritantste reclame is van Tele2
Tele2 heeft van consumentenprogramma Radar de Loden Leeuw, de prijs voor de meest irritante reclame, gekregen. Het telecombedrijf krijgt de twijfelachtige prijs voor de reclame met daarin De Jeugd van Tegenwoordig.
In de reclame zijn de drie rappers van De Jeugd van Tegenwoordig te zien als de oudere versies van zichzelf. Met hun telefoon in de hand promoten ze de slogan ‘niet omdat het moet, maar omdat het kan’.
https://www.youtube.com/watch?v=XO9uqyFgTh0
Tele2 neemt de prijs in ontvangst, maar zegt desondanks toch tevreden te zijn met de reclame, die door veel mensen blijkbaar als erg vervelend wordt ervaren. „Ook heel veel mensen vinden het wél leuk’’, zegt het bedrijf.
De irritante reclame kreeg 48 procent van de stemmen. Andere kanshebbers waren reclames van Airwick, Tuc, Leenbakker en Beter Bed.
Jan Smit
Ook voor Jan Smit was het een feestelijke avond. Hij werd namelijk verkozen tot de meeste irritante BN’er in een reclame. De zanger schitterde in reclames van brillenboer Pearle en heeft gezegd erg blij te zijn met het beeldje. Presentatrice Antoinette Hertsenberg vond die opmerking overigens misplaatst.