Lof voor Man Bijt Hond, twijfels over nieuw Lingo
Het was van te voren al duidelijk dat maandag 26 augustus een historische tv-avond zou opleveren. Man Bijt Hond en Lingo keerden beide terug op de buis. Tot vreugde van velen, maar hoe pakte dat uit?
De eerste die zijn rentree mocht maken was Man Bijt Hond. Een rentree die met gejuich onthaald werd. Dat blijkt wel uit een greep van de vele reacties op Twitter. Al moet er wel gewend worden aan de nieuwe zender, wat overigens niet iedereen een probleem lijkt te vinden.
Whahaha! Jaap Stam!
GEWELDIG! #Manbijthond#mbh 🐶— ☛ Wonderen☚ (@LadystokR00S) August 26, 2019
https://twitter.com/mamamia208/status/1166047572202590213
Wat heb ik dit gemist… #manbijthond
— Pascal van den Buys (@pvdbuys) August 26, 2019
Oeh lekker, manbijthond is terug. En gewoon als vanouds. Vrouw praat met dieren en voelt hun verdriet maar hangt stroopslingers op en martelt vliegen en een man woont met zijn moeder en samen kijken ze naar twee televisies omdat ze hun eigen interesses hebben. Heerlijk.
— Raymond (@Raymond_loopt) August 26, 2019
#manbijthond even wennen met de reclames@sbs6 niet gewend@npo3
— mike waterval (@mikewaterval) August 26, 2019
Oh, dit is het grote nadeel van de terugkeer van Man bijt hond op SBS, tussendoor reclames!! #manbijthond pic.twitter.com/t33SzYEtig
— Televisiegozer (@televisiegozer) August 26, 2019
Ik hou van de 10 minuten reclame! Kan ik lekker de tweetjes lezen over man bijt hond. #manbijthond
— Robin Draastens (@RobinDraastens) August 26, 2019
Nieuwe regels
Waar Man Bijt Hond zijn oude vertrouwde concept uit de kast trok, zorgden de veranderingen in het spel van Lingo voor de nodige onrust. Want niet alleen presentator Jan Versteegh is nieuw op het toneel, er zijn ook wat nieuwe regels.
Uit nieuwsgierigheid eens even naar de nieuwe vooravond van #SBS6 gekeken. #Manbijthond lijkt, afgezien van de reclame gewoon op de #NCRV variant. #Lingo daarentegen met Jan Versteeg is enorm wennen en vooral voor Jan!
— McRick (@Burger_man22) August 26, 2019
https://twitter.com/johanw8mr/status/1166048857270235136
De reacties op Lingo zijn vooralsnog verontrustend: pic.twitter.com/CoS21CjAHy
— Willem de Gelder (@WdeGelder) August 26, 2019
Maar al snel geven de mensen zich volledig over aan het spelplezier, al zijn de kritieken zeker niet zo eenduidige lovend als bij Man Bijt Hond.
Ik ga wat opbiechten…. Ik vind het best leuk weer. Lekker blèren tegen de tv #Lingo
— Marlies Vreugd (@Vreugd_M) August 26, 2019
https://twitter.com/Saliemeier/status/1166049351988330496
https://twitter.com/hiertommy/status/1166048905387282432
Net even een stukje #lingo gekeken, en na 5 minuten al uit gezet. Wat een slecht spel is het zeg, spelregels bij gekomen / veranderd, en echt een hele slechte presentator. En SBS denkt dat ze hiermee kijkers gaan winnen? Haha NOT
— KingMarco (@kingmarco83) August 26, 2019
https://twitter.com/Fabwjm/status/1166050243017945089
https://twitter.com/Rick_Melchers/status/1166050321686302720
Reclame
Toch zijn de reclameblokken op SBS 6 voor sommigen iets te gortig en verlangt een deel van de kijkers terug naar de NPO.
#manbijthond Inmiddels 9 minuten reclame.
— Bas Vuik (@basvuik_) August 26, 2019
Echt vervelend dat ze die reclameblokken soms onderbreken voor #manbijthond.
— 🥴 (@greenlasercat) August 26, 2019
De stopwatch loopt inmiddels hoor; haalt deze blok R-E-C-L-A-M-E de 10 minuten? #Lingo
— Roy Koning (@Noedotweets) August 26, 2019
https://twitter.com/vic23/status/1166051360934191104
Totale duur van alle reclame en promozooi van zonet… #Lingo pic.twitter.com/M1tXuyfez6
— Roy Koning (@Noedotweets) August 26, 2019