Luizenmoeder verliest kwart kijkers in twee weken
De Luizenmoeder trekt nog altijd bijzonder veel kijkers, maar het totaal aantal is in een maand tijd wel enorm teruggelopen. Deze zondag schakelden nog ‘maar’ iets meer dan drie miljoen mensen in.
4,1 miljoen
Dat is een stuk minder dan een paar weken terug, toen de vier miljoen (4,1) nog werd overschreden. Vorige week week liep dat al terug naar 3,5 miljoen en nu dus tot net boven de drie.
Op social media gaan de eerste stemmen op dat het tweede seizoen minder leuk is, dan de eerste jaargang. In eerdere interviews met de makers was ook al duidelijk geworden dat een derde seizoen onwaarschijnlijk is, al hopen de omroepbazen dat nog te kunnen voorkomen. Al is niet iedereen het daarmee eens.
Dat ‘De Luizenmoeder’ had het beter bij één seizoen kunnen houden. Is echt niets aan dit seizoen…
— Bart Werts (@bartwerts) March 4, 2019
Hoop dat de aflevering van vanavond weer beter is na het treurige niveau van de vorige twee. Schrijver zei te willen stoppen na dit seizoen. Misschien toch 1 seizoen te laat? #luizenmoeder
— Thomas Groen (@Thomas1Groen) March 3, 2019
De #luizenmoeder wordt ook steeds minder… Ik snap wel dat ze geen nieuw seizoen meer willen. #indekken
— Niet Henk. 🖕 (@PreachU) March 3, 2019
https://twitter.com/jan_svs/status/1102300647817469958
https://twitter.com/uiltjealy/status/1102299554752446464
De vierde aflevering van het tweede seizoen van de populaire comedyserie ging over wel of niet kerst vieren op een openbare basisschool en voedselallergieën en extreme dieetwensen van leerlingen.
Journaal
Ondanks de daling was De Luizenmoeder nog altijd met afstand het meest populaire tv-programma van de zondag. Het Journaal 20 uur (bijna 2,5 miljoen kijkers) en Studio Sport Eredivisie (2,2 miljoen) bleven op gepaste achterstand.