Jay-Z wordt creative director van Puma
Het is een goede week voor Jay-Z. De bekende rapper bracht enkele dagen geleden onverwachts een album uit samen met zijn vrouw en superster Beyoncé. Dinsdag is bekendgemaakt dat hij een hoge functie heeft gekregen binnen Puma.
De rapper zal de functie van creative director bekleden en zich onder meer gaan bezighouden met de marketing van het sportbedrijf. Jay-Z concentreert zich daarbij op de basketbalmarkt. Dit heeft de Amerikaanse sportzender ESPN laten weten.
Talent
Een van zijn taken wordt het spotten van opkomend talent dat Puma kan strikken voor reclamecampagnes. Ook gaat de rapper en ondernemer zich bemoeien met nieuwe producten voor basketballers.
Het basketbalwereldje is Jay-Z niet onbekend. Hij zette in 2013 zijn eigen sportagentschap Roc Nation Sports op, waarmee hij verschillende atleten bijstaat. Voordat hij Roc Nation Sports oprichtte, was JAY-Z aandeelhouder van het basketbalteam de Brooklyn Nets.
Tour
Puma en Jay-Z werken al ruim een jaar samen. Tijdens de 4:44 Tour, waarmee de rapper van oktober tot en met december door de Verenigde Staten en Canada trok, droeg JAY-Z enkel kleding van Puma.