YouTubetips: Battelen voor het goede doel
Metro struint wekelijks YouTubekanalen af en tipt er op dinsdag drie. Welke kanalen vallen op? Welke zou je ook eens moeten bekijken?
Battelen voor het goede doel
De Challenges Cup is een nieuwe online spelhow op YouTube waarin acht bekende YouTubers de strijd met elkaar aangaan voor het goede doel. Het is ontwikkeld door Endemol Shine in samenwerking met de Nationale Postcode Loterij. Vijf maanden challengen de influencers tegen elkaar, soms individueel en soms als team. De challenges zijn gebaseerd op succesvolle internetvoorbeelden, maar altijd met een creatieve twist. Degene die na twintig weken de meeste punten heeft, wint een mooi geldbedrag. Dat geld gaat naar een van de goede doelen die de Postcode Loterij steunt. Het spel is pas vorige week begonnen, maar het account heeft al bijna 163.000 abonnees!
Een professionele YouTuber in de maak
De 18-jarige YouTuber Don de Jong kent het online platform op zijn duimpje, hij begon met het maken van filmpjes toen hij slechts 11 jaar oud was. YouTube is vanaf het begin een grote hobby geweest, maar sinds kort heeft Don besloten om met school te stoppen en fulltime voor YouTube te gaan. Hij gaat voor zichzelf werken en hoopt zijn droom te kunnen verwezenlijken: een echte professionele YouTuber worden. Zijn filmpjes gaan over van alles en nog wat, maar humor en positiviteit staan centraal. Don heeft ruim 237.000 volgers.
Gamechick
Achter het YouTubekanaal van Diamantjewel gaat de 22-jarige Linda schuil. Ze is actief op YouTube en streamt regelmatig op Twitch – een site gericht op het streamen van computerspellen. Op haar account vind je vlogs, challenges, bakvideo’s en game video’s. Haar favoriete games zijn Call of Duty, GTA V en meer. Ze is iets meer dan een jaar actief op YouTube en heeft ruim 82.000 abonnees.