Australiërs uur eerder wakker door fout
Duizenden inwoners van het Australische Queensland verschenen woensdagochtend een uur eerder op het werk dan normaal. Door een foutje was hun mobiele telefoon namelijk overgeschakeld naar zomertijd. Dat meldt abc.net.au.
Foutje
Het foutje werd dinsdagnacht doorgevoerd en trof mensen met Optus en Virgin als provider, die hun telefoon als wekker gebruikten. Volgens Claire Wong, woordvoerster van Optus, ondervonden vooral gebruikers in Brisbane hinder van de technische storing. “We zijn er inmiddels in geslaagd het probleem op te lossen, dus iedereen zou nu weer de juiste tijd op de telefoon moet hebben.”
Een gebruiker genaamd Nikki vertelde aan ABC Brisbane dat ze haar dochter naar het roeien bracht. “We kwamen daar aan en mijn dochter zei: ‘Mam, er is niemand’”, vertelde ze. “Ze keek op haar telefoon en toen kwamen we erachter dat het een uur vroeger was. Toen ben ik maar wat rond gaan rijden op zoek naar koffie.”
Lees ook: Foutje van Amazon levert student 4.500 euro aan producten op
Optus bood getroffen klanten later een gratis kop koffie aan via de Facebookpagina.
Afhankelijk van technologie
Volgens technologie-kenner Stilgherrian onderstreept het incident onze groeiende afhankelijkheid van de moderne technologie. “We zijn steeds meer afhankelijk van technologie van andere mensen, die ervoor moet zorgen dat onze eigen technologie werkt.”
Mensen die niet waren aangesloten bij Optus klaagden in eerste instantie dat het een stuk drukker was op de weg dan normaal. Later kwam men erachter waarom.